۰۲۶۳۴۱۳۹

رویایی‌ترین مقاصد دنیا برای جشن کریسمس

  • 28 آذر 1402
  • مهدی قدم
رویایی‌ترین مقاصد دنیا برای جشن کریسمس

رویایی‌ترین مقاصد دنیا برای جشن کریسمس

 

در تقویم میلادی روز 25 دسامبر مصادف با چهارم دی در تقویم شمسی، روز ولادت حضرت عیسی مسیح است. مسیحیان در سراسر دنیا این روز را گرامی داشته و جشن‌های باشکوهی را در این روز برگزار می‌کنند که به جشن کریسمس معروف است.

 

هرچند کریسمس یک جشن باشکوه و عظیم برای مسیحیان در سراسر دنیاست؛ اما چند سالی است که در کشورهای غیر مسیحی و حتی توسط افراد غیر مسیحی نیز این روز جشن گرفته می‌شود. از روز 25 دسامبر تا آخر این ماه که سپس سال نو میلادی شروع می‌شود، در اکثر کشورهای دنیا تعطیلات کریسمس و تعطیلات زمستانی آغاز می‌شود.

تعطیلات کریسمس چند روز است؟

برای بسیاری از مردم دنیا که پیرو ادیان دیگری هستند به‌خصوص برای ایرانیان چند سالی است که این جشن بزرگ مسیحیان، اهمیت ویژه‌ای یافته است. این بزرگ‌ترین جشن جهان در حالی در سراسر دنیا شروع می‌شود که اغلب مردم شروع به تزیین خانه‌های خود با درختان کاج زیبا می‌کنند و با گرفتن انواع هدایا برای عزیزانشان ادامه می‌دهند. یکی از زیباترین جنبه‌های این جشن باشکوه و عظیم، حضور بابانوئل در میان مردم است که با دستان پر از هدایا برای کودکان به استقبال سال نو میلادی می‌رود.

تاریخ کریسمس دقیقا 25 دسامبر در تقویم میلادی است که مصادف با روز 4 دی‌ماه در تقویم شمسی می‌شود. در اکثر کشورهای دنیا این جشن از روز 24 دسامبر شروع‌شده و تا روز 26 دسامبر ادامه می‌یابد. نکته جالب ماجرا این است که شروع تعطیلات زمستانی در کشورهای مسیحی‌ درست مصادف با روز تولد عیسی مسیح است که معمولا تا پایان این ماه و یک ژانویه به‌عنوان روز آغاز سال نو میلادی ادامه می‌یابد و به تعطیلات کریسمس و تعطیلات زمستانی مشهور است.

این تعطیلات که معمولا با استقبال عظیم مردم از سال نو میلادی همراه است بهانه‌ای برای شروع سفرهای کریسمسی است.

 

کریسمس کجا بریم؟

معمولا این سوالی است که اغلب جهانگردان و گردشگرانی که به جشن‌های کریسمس علاقه دارند، می‌پرسند. کشورهای زیادی برای این تعطیلات زیبا وجود دارد که می‌توانید به آنجا سفر کنید؛ سفر به برخی کشورها برای ما ایرانیان راحت‌تر و جذاب‌تر است.

گذراندن تعطیلات زمستانی در ارمنستان برفی

نام ارمنستان برای ایرانیان نامی آشنا و بسیار محبوب است. ارمنستان کشوری با دین رسمی مسیحیت است که چون با ایرآن‌همسایه و هم‌مرز است؛ اما غرابت فرهنگی بسیاری با کشور ما دارد به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای ایرانیان است. از طرفی جشن بزرگ کریسمس در این کشور با زیبایی و شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

تعطیلات سال نو میلادی از یک ژانویه شروع می‌شود و مدت آن دو هفته است ولی جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی تا روز سیزدهم ژانویه ادامه دارد. جشن میلاد مسیح، غسل‌تعمید و تعطیلات مقدس در این کشور باشکوه بسیاری برگزار می‌شود.

کریسمس در شهر مسلمان‌نشین دبی

حتما از خودتان می‌پرسید کریسمس آن‌هم در یک کشور عربی مسلمان‌نشین چگونه می‌تواند جذاب باشد؟ اما یکی از رویایی‌ترین مقاصد دنیا حتی برای اروپاییان سفر به دبی، این شهر زیبا و فوق مدرن است. در شب این جشن بزرگ جهانی، برج عرب در شهر دبی دارای نورپردازی است و آتش‌بازی‌های منطقه جمیرا هم زبانزد بسیاری از گردشگرها است. خیابان جمیرا و شیخ زاید دارای تزیینات سال نو هستند.

 

گرجستان مقصود محبوب ایرانیان

گرجستان یکی دیگر از زیباترین کشورها در نزدیکی ایران است که در نزد ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. بیش از ۸۰ درصد مردم گرجستان پیروان آیین مسیحیت ارتدکس هستند و جشن کریسمس در گرجستان  و سال نو میلادی این کشور با برگزاری کنسرت‌های بزرگ، رقص و پای‌کوبی، ورزش‌های زمستانی، برنامه‌های مخصوص این جشن جهانی در میدان‌ها شهر و کلیساها و اجرای رقص گرجی در میدان‌ها اکثر شهرهای این کشور همراه است.

آنتالیا شهر رقص و پای‌کوبی مسیحیان

ترکیه نیز یکی دیگر از کشورهای محبوب برای سفرهای خارج از کشور ایرانیان است. شاید در روزهای پایانی سال میلادی و شروع سال نو میلادی نتوان در آب‌های این شهر بندری زیبا به شنا و تفریحات آبی پرداخت؛ اما جشن بزرگ مسیحیان در این شهر برفی و سرد چنان باشکوه برگزار می‌شود که هرکسی را به وجد می‌آورد.

لاپلند فنلاند، سرزمین بابانوئل

شاید نام این شهر در سرزمین نوردیک فنلاند که آسمانش با شفق قطبی نورانی و جادویی می‌شود، کمتر به گوش شما خورده باشد؛ اما بدون شک یکی از بهترین مقاصد تعطیلات کریسمس این شهر است. مسیحیان معتقدند که بابانوئل محبوب و مهربانشان که همیشه با دستان پر از هدیه کودکانشان را در این جشن بزرگ خوشحال می‌کند، متولد این شهر است. این شهر مملو از سورتمه‌های چوبی‌ همانند سورتمه بابانوئل است که گوزن‌های تنومند آن را بر دوش می‌کشند. با سفر به این شهر می‌توانید سورتمه‌سواری بابانوئل را نیز تجربه کنید.

undefined

دیدگاه‌ها
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}